Monday 10 November 2014

Gezocht: Nederlandse en Belgische importeurs voor héél speciale autochtone wijnen uit Emilia Romagna!


Het vooroordeel: Emilia Romagna produceert alleen goedkope massawijnen.

Het nieuwtje: in Emilia Romagna zijn er in de afgelopen vijftien jaar vele kleine wijnboeren opgestaan die met veel liefde en passie een aantal traditionele autochtone lokale druiven verbouwen en daar prachtige wijnen van maken.
Om er een paar te noemen: Gutturnio, Malvasia, Pagadebit, Pignoletto, etc. etc.

Op verzoek van een aantal van de betere wijnboeren ben ik op zoek naar importeurs in Nederland en België. Dat is niet makkelijk – het vooroordeel leeft sterk. Daarom zie ik er een missie in J!

Ik kan je helpen om direct contact te leggen, en kom graag langs met een paar proefflessen. Ik luister eerst goed naar je eigen wensen en interesses, en geef suggesties. Als je een bepaalde wijnmakerij wilt bezoeken begeleid ik je graag om te helpen met de introductie en vertaling, en ik kan ook van dienst blijven met correspondentie e.d.
De meeste van deze wijnboeren zijn commercieel niet veeleisend en al heel erg blij als er iemand is die aandacht aan hun bijzondere wijnen wil besteden.
Laat dus maar weten.

Eigenlijk zou elke wijnimporteur ook een paar wijnen uit Emilia Romagna in zijn assortiment moeten hebben…

Geinteresseerd?
Bel me op 06 17320327 of schrijf naar erik.kooijmans@bolognafoods.com.
Zie ook www.bolognafoods.com


No comments:

Post a Comment